2023. március 5., vasárnap

Országos Kéktúra (2-es számú, OKT-027-026): Ötvös- Hosszúpereszteg

A múltkori 10 kilométeres túra után ezúttal ismét egy nagyobb, közel 20 kilométeres szakasz következett. Ismételten Hosszúpereszteg volt a cél, egy korábbi kiindulópontról- Ötvös pecsételőhelyről. A kezdőpont megközelítése ismét a 7331-es út mentén gyalogosan történt meg, mely körülbelül másfél kilométer többletet tett rá az amúgy is bő 20 kilométeres túrára. A káldi túrával ellentétben itt most nem nagyon volt idő sétálgatni, ezért a Kéktúra útvonalára térve nagyobb sebességre kapcsoltam. A vasúttal párhuzamos földút hamar bevitt az erdőbe, ahol aztán a kisebb kitéréseket leszámítva több mint 4 kilométert tettem meg a közel nyílegyenes szakaszon. A viszonylagos jó időnek köszönhetően immár nem csak a hidegebb időt jól bíró, keményvonalas kéktúrázókkal futottam össze, hanem jó eséllyel azokkal is, akik tavasztól őszig falják a kilométereket az úton. Ez egyfajta jelzés is volt számomra, hogy az óra ketyeg, az én időm lassan lejár, legalábbis abban az hőmérsékleti tartományban, ami számomra elfogadható a túrák tekintetében. Jellemzően márciustól már minden olyan túra ajándék amit hidegben, fagyban, esetleg hóban lehet megtenni.

Hosszú egyenes szakasszal indított az OKT 27-es túraszakasza Ötvösnél

A hosszú egyenes szakaszt követően a jelzés balra vitt a változó sűrűségű és típusú erdőben. Még épp időben, mert már számomra is kezdett kicsit egyhangúvá válni a környék. Eddig lényegében a vadászlesek és a pocsolyák kerülgetése jelentette az egyetlen pluszt a túrában- nem mintha sokkal nagyobb izgalmakra vágytam volna... :)

Néha "kincsekre" lel az ember...

1 liter 6 forint...

Kis idő múlva kiértem az erdőt kettévágó, számomra értelmezhetetlen szélességű, másfél sávos 7355-ös útra. Sokat nem kellett rajta gyalogolni, mert az útról jobbra kanyarodva ismét az eddigi erdőben folytattam az utam. Erdei földutak sokaságára tértem rá, illetve tértem le, némely szakaszon pedig kisebb bozótharcot kellett vívnom a továbbjutásért. Kis könnyebbséget a 7365-ös utat a 7355-ös úttal összekötő egysávos burkolt út jelentett, ahol egy kicsit kiléphettem. Ugyanakkor sajnos ez sem tartott sokáig, mert a jelzés ismét földútra terelt.

A Szajki- tavak

A túra utolsó szakasza a 7365-ös út mentén Hosszúpereszteg- Alsófalu felé

Retró váróterem Hosszúperesztegen :)

Kereszteztem az egykori 928-as vasútvonalat, aminek a helyén most egy földút húzódik, így ha az ember nem nézi a térképet, akkor semmi sem emlékezteti arra, hogy itt egykoron vonat közlekedett...
200 méterrel odébb a földút a Csörgető- patak tóvá felduzzasztott szakasza mellé kanyarodott, melyet Szajki- tavakként ismerünk. A tavakhoz tartozó üdülőövezetben pecsételtem, majd kis pihenő után indultam tovább Hosszúpereszteg felé. Ekkorra már eléggé elfáradtam, így a hátralévő cirka 6 kilométert inkább kötelezően letudandó távnak tekintettem, mintsem szabadidős tevékenységnek. Szerencsémre a széles, jól járható murvás földutak könnyítették a helyzetem, egyedül az üdülőházaknál már keresztezett 7365-ös útra térésnél kellett figyelni, mert meglehetősen nagy volt a forgalom. A főút szélén sétálva vitt be a jelzés Hosszúpereszteg- Alsófaluba, ahol a korábban már megismert Szent István király templomnál pecsételtem.


A mai túra útvonala:

   Ötvös (Ónodfai- árok)-
  7355-ös út-
   Csörgető- patak-
    Szajki- tavak, üdülőtelep-
  7365-ös út-
   Hosszúpereszteg


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése