Költözik a Közlekedési Múzeum

Ritkán fordul olyan elő, mikor nem a mozdony utaztat, hanem a mozdonyt utaztatják.
Pontosan ez történt 2016 június 8-án éjjel. Mivel a budapesti Közlekedési Múzeumot átépítik, ezért a múzeum oldalában található, a Városligetre néző 424 001-es pályaszámú (Bivaly) gőzmozdonynak is új helyet kellett keresni (korábban az M61 004-es Nohab torzót már elszállították Tapolcára). Az új hely a Vasúttörténeti Park lett, ahová a mozdonyt tréleren szállították az éj leple alatt.

Itt még a helyén
Folynak az előkészületek
A tréler
Megkezdődik a mozdony felhúzása a trélerre
A szállítás alatt, a troli felsővezetéket meg kellett emelni
A mozdony rögzítése a trélerhez
A trélerre csak a mozdony fért fel, a szerkocsiért egy külön kamion jött
Miután végeztek a rögzítéssel, a mozdonyt vontató kamion félreállt, hogy helyet adjon a szerkocsival végzendő munkákhoz
Bivaly a tréleren


Szerkocsi nélkül, hátulról fotózva
A szerkocsi felhúzása a másik trélerre


Megkezdődik a fáradságos út a Vasúttörténeti Parking
A trolivezetékek emelgetése a Hermina úton is folytatódott, egészen a Kós Károly sétány- Kacsóh Pongrác út kereszteződéséig
Hermina út. Járt itt egykor villamos, majd troli. Most épp egy gőzmozdony
Kós Károly sétány, Kacsóh Pongrác út kereszteződése
Az Állatkerti körútról fordul a kamion, a Hungária körút irányába
Engedélykérés a szobi vasútvonal felüljárójának használatára
Nem mindennapi látvány...
A helyén üresség, mécsesek, és a szintén elszállításra váró AN-2-es

***

Június 16-án folytatódott a múzeum járműveinek elszállítása. Ezúttal az "új" épületben kiállított villamosok kerültek sorra.

Elsőként a BURV (Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamos Helyiérdekű Vasút) 300-as pótkocsiját tolták ki a szabad ég alá
A ponyvázásra a fáról lehulló gallyak miatt volt szükség
A 424-essel ellentétben itt nem ráhúzták, hanem ráemelték a járműveket a trélerre




Villamos a levegőben




A trélerre helyezés
A következő jelentkező a Schlick gyár 1913-ban gyártott 34-es pályaszámú szegedi villamosa volt
Az ablakokat leragasztották vélhetően azért, hogyha törik az ablak, ne szilánkosra törjön
Az egyetlen jármű, amelyet a múzeum előtt ponyváztak le
Míg a 34-est daruzták, a 300-ast félrerakták...
...majd elindultak vele az ideiglenes lakhely felé
Eközben a 34-est már majdnem a trélerre helyezték


Az utolsó simítások
Harmadiknak a BVVV (Budapesti Villamos Városi Vasút) 1-es pályaszámú kocsiját tolták a daruzás helyszínére


Miközben az 1-est elkezdték a levegőbe emelni, addig a 34-essel félreálltak...
...ugyanis ö túlméretes szállítmánynak minősült, amit csak külön engedéllyel, éjszaka szállíthatnak
Vissza az 1-eshez






Az 1-es is szállítható helyzetbe kerül
Negyedikként és egyben utolsóként, a Debreceni Helyi Vasút (DHV) 9-es pályaszámú pótkocsija került sorra




Ö az 1-es kocsival azonos trélerre került
Lassan a 9-es is a helyére kerül, ezzel pedig vége az aznapi szállításoknak
Az AN-2-es azonban még szállításra vár...

***

Frissítve: 2016.06.21

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése