Ritkán fordul olyan elő, mikor nem a mozdony utaztat, hanem a mozdonyt utaztatják.
Pontosan ez történt 2016 június 8-án éjjel. Mivel a budapesti Közlekedési Múzeumot átépítik, ezért a múzeum oldalában található, a Városligetre néző 424 001-es pályaszámú (Bivaly) gőzmozdonynak is új helyet kellett keresni (korábban az M61 004-es Nohab torzót már elszállították Tapolcára). Az új hely a Vasúttörténeti Park lett, ahová a mozdonyt tréleren szállították az éj leple alatt.
 |
Itt még a helyén |
 |
Folynak az előkészületek |
 |
A tréler |
 |
Megkezdődik a mozdony felhúzása a trélerre |
 |
A szállítás alatt, a troli felsővezetéket meg kellett emelni |
 |
A mozdony rögzítése a trélerhez |
 |
A trélerre csak a mozdony fért fel, a szerkocsiért egy külön kamion jött |
 |
Miután végeztek a rögzítéssel, a mozdonyt vontató kamion félreállt, hogy helyet adjon a szerkocsival végzendő munkákhoz |
 |
Bivaly a tréleren |
 |
Szerkocsi nélkül, hátulról fotózva |
 |
A szerkocsi felhúzása a másik trélerre |
 |
Megkezdődik a fáradságos út a Vasúttörténeti Parking |
 |
A trolivezetékek emelgetése a Hermina úton is folytatódott, egészen a Kós Károly sétány- Kacsóh Pongrác út kereszteződéséig |
 |
Hermina út. Járt itt egykor villamos, majd troli. Most épp egy gőzmozdony |
 |
Kós Károly sétány, Kacsóh Pongrác út kereszteződése |
 |
Az Állatkerti körútról fordul a kamion, a Hungária körút irányába |
 |
Engedélykérés a szobi vasútvonal felüljárójának használatára |
 |
Nem mindennapi látvány... |
 |
A helyén üresség, mécsesek, és a szintén elszállításra váró AN-2-es |
***
Június 16-án folytatódott a múzeum járműveinek elszállítása. Ezúttal az "új" épületben kiállított villamosok kerültek sorra.
 |
Elsőként a BURV (Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamos Helyiérdekű Vasút) 300-as pótkocsiját tolták ki a szabad ég alá |
 |
A ponyvázásra a fáról lehulló gallyak miatt volt szükség |
 |
A 424-essel ellentétben itt nem ráhúzták, hanem ráemelték a járműveket a trélerre |
 |
Villamos a levegőben |
 |
A trélerre helyezés |
 |
A következő jelentkező a Schlick gyár 1913-ban gyártott 34-es pályaszámú szegedi villamosa volt |
 |
Az ablakokat leragasztották vélhetően azért, hogyha törik az ablak, ne szilánkosra törjön |
 |
Az egyetlen jármű, amelyet a múzeum előtt ponyváztak le |
 |
Míg a 34-est daruzták, a 300-ast félrerakták... |
 |
...majd elindultak vele az ideiglenes lakhely felé |
 |
Eközben a 34-est már majdnem a trélerre helyezték |
 |
Az utolsó simítások |
 |
Harmadiknak a BVVV (Budapesti Villamos Városi Vasút) 1-es pályaszámú kocsiját tolták a daruzás helyszínére |
 |
Miközben az 1-est elkezdték a levegőbe emelni, addig a 34-essel félreálltak... |
 |
...ugyanis ö túlméretes szállítmánynak minősült, amit csak külön engedéllyel, éjszaka szállíthatnak |
 |
Vissza az 1-eshez |
 |
Az 1-es is szállítható helyzetbe kerül |
 |
Negyedikként és egyben utolsóként, a Debreceni Helyi Vasút (DHV) 9-es pályaszámú pótkocsija került sorra |
 |
Ö az 1-es kocsival azonos trélerre került |
 |
Lassan a 9-es is a helyére kerül, ezzel pedig vége az aznapi szállításoknak |
 |
Az AN-2-es azonban még szállításra vár... |
***
Frissítve: 2016.06.21
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése