2023. március 23., csütörtök

Országos Kéktúra (1-es számú, OKT-014-015): Tömörd- Szeleste

A 2022-2023-as túraszezon utolsó túráinak egyike, az Országos Kéktúra Tömörd és Szeleste közötti szakasza volt. Az időjárás kitűnő volt ezen a napon, bár nekem már kissé meleg volt, ezért sem számoltam már több bejárásra ebben az idényben. Búcsúztam Kemeneshát, a járható utak térségétől is, melyre ezen a napon közel 20 kilométer állt a rendelkezésemre Szelestéig.

Érkezés Tömördre, a kezdőpontra :)

Földútnak látszó, de valójában aszfaltot tartalmazó szűk út vezetett ki Tömördről

Évszám?

Pecsételést követően azonnal útnak indultam Tömördről, hogy legyen időm az előttem álló táv dokumentálására. A kastélyokkal már nem foglalkoztam, tekintve, hogy a múltkorinál jobb képet úgy sem tudtam volna gyártani. A településről szűk egysávos, de aszfaltozott út vezetett ki, melyen a jelzés először nyílt terepre, majd az erdőbe vezetett. Kereszteztem a Csepreget Tömörddel összekötő 8639-es utat, majd egy rövidebb elvadult, erdős szakaszon túl ismét nyílt terep következett. Több kilométeres, látványos, nyílegyenes szakasz következett.

Egykori majorsági víztorony Csepreg határában

Gazdasági épület



Ez már nem a megszokott téli túra volt...


Ezt követően a változatosság kedvéért ismét erdőbe vitt a jelzés, ahol az út jellege ösvény és földút között váltakozott. Mivel jól járható utakról volt szó, lehetőségem nyílt az erdőt jobban szemügyre venni. A természet látványosan ébredezett a téli álmából, ugyanakkor valahol egy kicsit sajnáltam, hogy ebben a szezonban sem volt lehetőségem havas bejárásra a Kéktúra útvonalán. Miközben ezen
kalandoztak a gondolataim, szépen lassan az Ablánc- patakhoz, majd a végletekig lepusztult Abláncmajorhoz, a túra egyetlen közbenső pecsételőhelyéhez értem.

Az Ablánc- patak keresztezése

A zöld jelzésű Mária út kezdőpontja

Az egykori Vándor tábor helyszíne- kiváló urbex terep

Abláncmajor- az egykori Ablánc Csárda épülete


A pecsételést követően egy rövid szakasz erejéig a 8638-as számú út mellett kellett gyalogolni, majd élesen jobbra fordulva egy szintén rövid, de szűk és meredek, kaptatós ösvényre vitt a jelzés. Ehhez nekem már túl meleg volt, melyen már csak az árnyékos erdő segített, ahová végül bevezetett a jelzés a dzsindzsás emelkedőt követően. Többszöri irányváltást követően a híres, hírhedt vasúti átjáró bejáratához értem. Ezúttal szerencsém volt, mert nagyobb esők híján szárazon várt az átjáró, de nem feledtem azokat az interneten fellelhető jónéhány képet, melyeken egy kiadósabb eső után a járhatatlanná vált, áthaladó földutat ábrázolja.

A híres, hírhedt átjáró Flirt3-assal

A vasúti töltést magam mögött hagyva, most azzal párhuzamosan, egy fenyőerdő határában haladtam tovább Szeleste felé. Az egykori Gór vasúti megállóhelynek már a nyomát sem láttam, ugyanakkor a megállóhelyhez vezető földút felé tekintve szép kilátás nyílt Gór településre. A megálló hűlt helyét magam mögött hagyva a vasút lassan elkanyarodott a Kéktúra mellől, így az időnként elhaladó, de már távolodó motorvonatok zaját ismét felváltotta az erdő csendje. Cirka 2 kilométer megtétele után átkeltem a Szelestei- patakon, melynek irányát követve, lassan kiértem az erdőből. Szántóföldek határában vezetett tovább az út, melyről letekintve már látszódtak Szeleste házai. Felsőszelestén a hosszú Berzsenyi Dániel utcán végig sétálva a korábban már érintett presszónál pecsételtem.


A mai túra útvonala:

   Tömörd-
  Hanga-
  Ablánc- patak (Felsőlászlói elágazás)-
    Abláncmajor (Ablánci malom)-
   Gór, vasúti megállóhely-
  Fácános-
   Szeleste


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése