2020. november 25., szerda

Országos Kéktúra (18-as számú, OKT-187): Kétbodony- Becske

A mai túra is hasonlóan telt időjárási szempontból, mint az előző kettő. Ködös, nyálkás időben indultam tovább a kétbodonyi Deák Ferenc utcán, mely egy mezőgazdasági terület mellett haladt el. Innen az út felfelé vezetett az Öreg- hegy gerincére. A felfelé vezető pár száz méter, az agyagos, sáros útszakaszon nem volt egyszerű, a hegygerincre érve azonban kényelmes séta kezdődött korlátozott kilátással. 

A túra nagyjából egyetlen panorámája- ködben

A tél első jelei

Gyaloglás az Öreg- hegyen

Régebbi irtások mellett haladt az út, melyeket ligetes erdő váltott a Cser-hát 349 méter magas kúpjának közelében. Jobbra térve a jól járható gyalogút becsatlakozott egy földútba, melyről már finoman szólva sem mondhattam el, hogy jól járható. Itt a következő két kilométeren rengeteg időt veszítettem a hatalmas pocsolyák kerülgetésével, sok esetben az út melletti susnyásban kellett kerülnöm. 
A dagonyás szakaszokon túl, a Büdös-tó- hegy oldalában utunk erőteljesen ereszkedni kezdett, amely a Kétbodonyi- patakig ki is tartott. 



Átkelés a 78-as vasútvonalon

Innentől a Kisecset felől jövő földúton haladtam tovább egy szántás határában, kereszteztem a 78-as (Ipolytarnóc- Aszód) vasútvonalat, majd azzal párhuzamosan, de egyre távolabbra vezetett a Kék jelzés. Ismét kereszteztem egy patakot, a Galgát, ezt követően pedig gazos keréknyomokon kellett haladni- úgy másfél kilométeren keresztül. 
Enyhe balos kanyarral az út felvezetett a Muska- tető lankás oldalára- ez már Becske határa volt. A földút becsatlakozott a 2108-as főútba, mely mentén elérhetővé vált Becske központja, ahol pecsételtem. Turistákkal eddig nem találkoztam- beleértve az előző két túrát is- csupán egy félős róka keresztezte az utamat az Öreg- hegyen. Ezzel a nem túl látványos, cserébe viszonylag dagonyás 187-es szakasszal búcsúzom az Országos Kéktúra 18-as túrájától, melyet még a Mártival kezdtem el 4 évvel ezelőtt. A továbbiakban haladok tovább Mátraverebély felé, immár a 19-es túrát követve. 


A mai túra útvonala:

    Kétbodony-
  Öreg- hegy-
  Cser- hát-
  Büdös-tó- hegy-
  Muska- tető-
   Becske


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése