2020. november 14., szombat

Országos Kéktúra (18-as számú, OKT-186-185/2): Kétbodony- Alsópetény

Ismét eltelt egy év az utolsó Kékezésem óta. Ami túrázás szempontjából azóta legfontosabb változás, hogy Mór helyett ismét Budapesten "rontjuk a levegőt", de vissza- visszajárunk Mórra is. Így kétfrontos a támadás, nagyobb utazások nélkül tudok a keleti végeken is gyalogolni és igaz ez a Dunántúlra is- egyelőre.

Budapesthez a legközelebb eső végpont, ahol anno még Mártival befejeztem a túrát, az a Cserhát volt, így kézenfekvő volt, hogy négy év után innen folytatom a keleti irányba. Ősagárdtól kellett volna indulnom, de gondoltam egy nagyot és azt mondtam, hogy a  következő szakaszt Évivel szeretném legyalogolni Alsópetényig, így az most kimaradt és Kétbodonytól indultam Romhányon át Alsópetényig, a tömegközlekedés sajátossága miatt nyugati irányba.

Kétbodonyban pecsételtem, onnantól kezdve kb. 2,5 kilométernyi országúti séta következett egészen Romhányig. Romhányban a Dió utcai panziónál egy újabb pecsétért kellett megállni, majd folytattam az aszfaltjárást a Batthyány Lajos utcán át egészen a temetőig. Ott véget ért az aszfalt és kezdődhetett a klasszikus erdőjárás. Lelkileg fel voltam készülve a hatalmas dagonyára, tekintve az elmúlt napok csapadékos, párás időjárására, de legnagyobb meglepetésre komolyabb sártengerrel nem találkoztam és ez így is maradt a túra végéig. 

A Romhányból kivezető földútról letérve kezdődött a kaptató, amely gyakorlatilag a Prónay kilátóig ki is tartott. A jól kijárt turistaúton két komolyabb szintemelkedés volt, itt ezeket sajnos csak többszöri pihenő után tudtam teljesíteni. A Romhányi- hegy tetejére felérve eldönthettem, hogy jobbra kanyarodok a Kék háromszög jelzésű útra és elsétálok a kilátóig, vagy megyek enyhén balra és folytatom az utamat Alsópetény felé. Az utóbbi mellett döntöttem, tekintve, hogy a ködös, párás időnek köszönhetően amúgy sem látnék sokat a tájból, a világos órák száma pedig már limitálva van, így november közepén.  Egy korábbi irtáson át vezetett a Kék jelzés. Érdekesség, hogy a Romhányi-hegy Alsópetény felőli oldala sarasabbnak ígérkezett, mint a romhányi, ez azonban jelentősen továbbra sem befolyásolta a haladásomat. Sőt ekkorra már eljátszottam a gondolattal, hogy az eggyel korábbi busszal is el tudok menni Vácra, nem kell Alsópetényben két órát "csöveznem", hisz most a vírusnak köszönhetően sehova sem tudnék beülni, hogy elüssem az időt. :)

A Kékesi vadászház

Az irtást elhagyva hamarosan a Kékesi vadászházhoz érkeztem, de csak egy fotóra álltam meg, azt is telefonnal készítettem, habár a táskámban volt a fényképezőgépem- de ezúttal lemondtam a "művészi" képekről, cserébe a buszért. A vadászháztól már lefelé vezetett az út, elvétve volt egy-két enyhe emelkedés. A Korpa-hegy oldalában erőteljesebb ereszkedésnek indult az út, csak néhány helyen volt lehetőség kitekinteni az alattam elterülő Alsópetényre. Itt tiszta idő esetén érdemes pár percet pihenni és körültekinteni, nekem ezúttal csak egy dokumentum jellegű kép jutott és azonnal haladtam tovább a település központja felé. 

Alsópetény és a környező hegyek panorámája

Alsópetényben a buszmegállóban sikerült pecsételni a busz érkezése előtt nagyjából 10 perccel. Bár ez a szakasz számomra sem volt hosszú a maga kb. 10 kilométerével, azonban tökéletes volt arra, hogy egy kicsit visszarázódjak a Kéktúra Világába. Volt itt szinte minden, amire egy túrázó jelenleg számíthat: aszfalt, sár, keményebb emelkedő... 
A továbbiakban is maradok Nógrád- megyében és élvezem a Cserhát erdei világát!


A mai túra útvonala:

    Kétbodony-
    Romhány-
    Romhányi- hegy (Prónay- kilátó)-
   Kékesi vadászház-
    Alsópetény


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése