2016. október 23., vasárnap

Erdei séta, a Gyermekvasút mentén

Eredetileg az őszi színeket szerettük volna megörökíteni Tibivel és Maxival. A 22-e péntek tűnt a legalkalmasabbnak erre a célra, legalábbis napokkal korábban úgy tűnt. Mire elérkeztünk ehhez a naphoz, már láttuk, hogy a hét eddigi legcsapadékosabb napját sikerült megnyernünk, ennek ellenére útra keltünk- bízva abban, hogy az erdőben, az esőből mit sem érzünk majd. Az úticél egyelőre Szépjuhászné volt, aztán úgy voltunk vele, hogy az időjárás függvényében döntünk majd a továbbiakról.
Mivel Szépjuhásznéról nem lehet úgy eljönni, hogy ne legyen legalább egy Gyermekvasutas képünk, ezért vártunk egy vonatot. Később rájöttünk, hogy a felhőbe burkolódzó hegyek remek hátteret biztosítanak, így elkezdtünk a Gyermekvasút vonala mentén sétálni Hűvösvölgy felé.

Szépjuhászné, őszi életkép a játszótér mellől
Az alacsony felhőzet remek hátteret biztosított a fotózáshoz
Az órás menetrendbe belefért, hogy fejlesszük a kreativításunkat, miközben vártuk a vonatot :)
Elhaladtunk a Kis Hárs- hegy alatt, majd sötétedés előtt nem sokkal  jobbra kanyarodva, a Zöld Pluszon folytattuk utunkat a Széher út felé.

Sötétedés előtt, egy ilyen fénykép még belefért az időbe
Már szinte teljes sötétségben haladtunk, mikor kitaláltuk, hogy megnéznénk a közben lévő ismeretlen magyar katonák sírjait. Bár elindultunk az odavezető ösvényen, a sár és a szitáló eső miatt végül nem jutottunk el odáig. Ettől függetlenül elhatároztuk, hogy 23-án délután ismét eljövünk és immár a naposabb fények mellett ismét fényképezgetünk kicsit.
23-án vasárnap aztán minden volt, csak napsütés nem. Tibi szeretett volna kilátózni, azonban az odaigyekvő kirándulók száma meggyőzte, hogy ne szeressen most odamenni. :) Így bár borús időben, de elindultunk ugyanazon az útvonalon, ahol pénteken is mentünk. A vonatok hétvége lévén sűrűbben követték egymást, ráadásul október 23. lévén a mozdonyok is fel voltak zászlózva.

Balra a Piros jelzésű turistaút a Nagy- Szénás felé...
...jobbra a Sárga, a Kéktúra által már megjárt Klastrompuszta, Pilisi-nyereg felé vezet
Nosztalgia motorvonat érkezik Széchenyi- hegy felől
Vonat érkezik Hárs-hegy vasútállomásra
Útban Hűvösvölgy felé

Az alagútnál tartottuk az utolsó pihenőt, hisz ekkora már igencsak sötétedett
Motorvonat érkezik az alagúthoz
Az utolsó ívek Hűvösvölgy végállomás előtt
A remek társaságban érdemes volt kijönni és egy kicsit sétálni az őszi erdőben. Bár lényegében eredi fotózásra indultunk, egy cseppet sem bánom, hogy az részben "Gyermekvasút fotózássá" lényegült át.

Az első esős panoráma fotó, még október 22.-én, pénteken... :)

1. Legközelebb makk helyett tegyél oda egy Thomas a gőzmozdonyos figurát :)