2022. november 3., csütörtök

Országos Kéktúra (4-es számú, OKT-041): Vállus- Keszthely

Bő fél évvel az OKT70 után ismét a Balaton- felvidéken folytattam az Országos Kéktúra bejárását. Ezúttal a Vállus és Keszthely közötti 41-es túraszakasz került terítékre. A bükki csoportos Kéktúrázást követően most egyedül vágtam neki a bő 13 kilométeres túrának, melynek mintegy 65%-a erdőben, a maradék 35% azonban aszfalton vezetett. Ahogyan azt már megszoktam, sok időm most sem volt a sétálgatásra, ha Keszthelyről időben Mórra akartam érni. 

Pecsételőpont Válluson, az egykori bolt oldalában

Vállus főutcája

Éppen ezért a Válluson történő pecsételést követően azonnal útnak indultam Keszthely felé- a szikrázó napsütésben. A települést hamar magam mögött hagyva, a jelzés azonnal bevezetett az erdőbe, melyet követően utam is enyhe, de hosszú emelkedésbe kezdett. Az enyhe kaptatót és a kis pihenőt követően klasszikus erdőjárás következett a széles, nyílegyenes földúton. A Szik- tetőt balról, majd az Öreg- Szék- tetőt jobbról megkerülve értem abba a szakaszba, amikor a nyugalmas túrázás egy időre véget ért. Ugyanis a 7. kilométer megtétele után, a Meszes- hegy oldalához közeledve folyamatosan erősödő fakitermelés zaja hallatszódott a környező erdőkből. Ez általában sok jót nem jelent, mert ilyenkor kerülni kell a kitermelés által érintett területet. Ma azonban szerencsém volt, így kerülő nélkül folytathattam az utam Keszthely felé. 

Őszi erdő az Iván- háti térségben

A Balatonederics felől érkező Piros, és az Országos Kéktúra kereszteződése az Öreg- Szék- tető oldalában

Az eddig jól járható, széles földutat elhagyva, egy éles bal kanyarral szűk és kaptatós ösvényre vitt a jelzés. A nagyjából 50 méteres szintemelkedést követően balról a Piros jelzésű turistaút csatlakozott be, melyen ha elindul a túrázó, akkor a Berzsenyi- kilátóhoz jut. Én kihagytam ezt a lehetőséget és jobbra fordulva inkább a Nagymező irányába folytattam az utam. Itt a kiágazó Kék Háromszög jelzésű úton ismét egy kilátóhoz jutunk, melyet ismételten kihagytam cserébe azért, hogy idejében végezhessek. Az egykori bánya mellett elhaladva az eddigi kavicsos utat immár aszfaltozott váltotta, mely már Gyenesdiás közeledtét jelezte. A jelzés a városon át egyenesen a Balaton közvetlen közelébe vitt- eleinte a járdán. majd az út szélén...

Nagymező

Egykori bánya Gyenesdiás határában

Amikor már épp laposodott volna a túra: a 301-es Remot Szergej vágtat tehervonatával Keszthely felé 

A járda nélküli forgalmas Toldi Miklós, majd a keszthelyi Apát utcán nem volt nagy élmény a séta, mely alatt többször is felvetődött bennem a kérdés, hogy miért pont erre visz a jelzés. Ugyanis a Balatonból a beépítettség okán már nem sokat látni, egyedül a 29-es vasútvonal forgalma az, ami számomra feldobta ezt az alapvetően ingerszegény, de a közlekedés szempontjából nem veszélytelen Kéktúra- szakaszt. A viszonylagos sietségem meghozta a gyümölcsét, a keszthelyi pecsételést követően kényelmesen elértem a fehérvárra induló vonatot...


A mai túra útvonala:

   Vállus-
  Iván- hát-
   Öreg- Szék- tető-
    Meszes- hegy (Berzsenyi- kilátó)-
   Nagymező (Festetics- kilátó)-
   Gyenesdiás-
   Keszthely, vasútállomás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése