2016. március 5., szombat

Országos Kéktúra (12-es számú, OKT-121-122-123-124): Dorog- Piliscsaba

Ez a túrám sokban különbözött az eddigiektől. Első ízben hagytam magam mögött Pest megyét barangolásaim során, és az első Kéktúrás sétám óta, most először sikerült egy teljes túrát lesétálnom. 
A 12-es túra, Dorog vasútállomásáról indult. Viszonylag hamar kiértem a településről, nem sokkal később pedig kereszteztem a 117-es utat, majd azt követően be is értem Kesztölc településre. Miután keresztül sétáltam a településen, az ösvény egy erősebb emelkedésbe kezdett, egészen a Kétágú-hegy alatti dűlőkig, ahol a Kék jelzés jobbra fordul.

A Kétágú- hegy
Kilátás Dorog és Esztergom- Kertváros felé
Kesztölc szőlősei
 Gyakorlatilag a heggyel párhuzamosan haladtam, körülbelül 2,5- 3 kilométert. Miután elsétáltam a kesztölci szőlősök felett, utam ereszkedésbe kezdett, egészen a Kesztölcöt Klastrompusztával összekötő közútig.

A Pilis hegyvonulatai Klastrompuszta felé nézve
Szerettem volna megnézni a Tündér- barlangot is, azonban szó szerint falba ütköztem. Több irányból is megpróbáltam megközelíteni- sikertelenül. Az idő azonban szorított engem, ezért tovább indultam
 Itt egy másfél kilométeres aszfaltos gyaloglás várt rám, egészen Klastrompusztáig, ahol pecsételnem is kellett. A Kesztölchöz tartozó nyaraló övezetben, körülbelül fél órát pihentem, majd továbbindultam Piliscsév felé. Természetesen, ahogyan már megszokhattam, hatalmas sár és dagonya szakaszok hátráltatták a haladásomat. 

Piliscsévre érkezésem előtt, még a naplementében is gyönyörködhettem :)
Sötétedés után, megelevenedett az élővilág is
Piliscsévre érve már erősen sötétedett, így megtettem a szükséges előkészületeket a sötétben való túrázáshoz. Maga Piliscsév egy rettentő tiszta és rendezett település, az emberek kedvesek és közvetlenek, többször rám is köszöntek! Arra a fél órára, míg ott tartózkodtam, én is ennek a közösségnek a tagjának érezhettem magamat. Miután elhagytam a települést, egy homokos, enyhén emelkedő, 2 kilométeres szakasz várt rám Piliscsabáig- immár sötétben. Piliscsabára a vonatom érkezése előtt 20 perccel értem be, így nagyobb kapkodás nélkül sikerült pecsételnem is.


A mai túra útvonala:

     Dorog vá.-
  Kesztölc-
  Kétágú-hegy-
   Klastrompuszta-
    Piliscsév-
  Tinnye-hegy-
   Piliscsaba vá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése