2023. február 11., szombat

Országos Kéktúra (2-es számú, OKT-022-023-024): Gérce- Káld

Röpke keleti kitekintés után folytattam utamat az ország nyugati tájain- Vas megyében. Ezúttal a Kéktúra Gérce és Káld közötti, mintegy 14 kilométeres szakasza került terítékre. Nyugodt erdőjárásra számítottam, minimális szintkülönbségekkel.

Indulás hajnalban Székesfehérvárról

Gérce főutcáját elhagyva a jelzés jobbra vitt. Elvadult erdő határa mellett húzódó, építési törmelékekkel feltöltött földúton kellett gyalogolni, egészen az azt keresztező 84-es főútig. A főutat elhagyva a táj letisztult, és ligetes erdő vette kezdetét. Ez volt a Farkas- erdő, Vas megye legnagyobb összefüggő erdőtömbje. Az erdőbe ezen a ponton aszfalt út vezetett be, melyet követve áthaladtam a főkapun, majd egy 5 perces sétát követően érkeztem az első közbenső pecsételőponthoz, a Rózsáskerti erdészházhoz.

Gérce határában a Farkas- erdő bejárata

Első közbenső pecsételőhely, a Rózsáskerti erdészház

Téli erdő, sajnos hó nélkül

Visszatekintés

A második közbenső pecsételőhely, a Hidegkúti erdészház. A túra során lényegében itt találkoztam először túrázókkal, kirándulókkal

Az erdészház környéke- kápolnával

A Kéktúra érintette a Pilóta- dombot is, vitéz nemes Molnár László repülő hadnagy, második világháborús emlékművének helyszínét

A pecsételést követően hosszú, 5 kilométeres aszfaltos gyaloglás következett. A Farkas- erdő tele van látványossággal, ennek ellenére egy lélekkel sem találkoztam. Egyedül a szél susogása volt az, ami néha felébresztett a gondolataimból... Cirka másfél órás aszfaltos gyaloglást követően érkeztem a Hidegkúti erdészházhoz, mely a következő közbenső pecsételőpont volt. Sokat itt sem időztem, azonnal indultam tovább a végcél, Káld felé. A jelzés levitt az eddigi szilárd burkolatú útról és egy jóval szélesebb, de murvás erdészeti útra vitt rá. Ezúttal nem tartott sokáig az egyenes útszakasz, mert 500 méter megtételét követően balra kellett fordulni egy földútra. Ez volt az a szakasz, ahol minimális mértékben letértem az Országos Kéktúra útvonaláról. A jelzés ugyanis elkerüli az erdő szélén álló Scherg Lőrinc kilátót én viszont szerettem volna megnézni azt, ami ezúttal az időmbe is belefért.

A Scherg Lőrinc kilátó

A kilátóból beazonosítható magaslatok...

...és az elénk táruló panoráma

Káldi magassági pont

Követve a Kék Háromszög jelzésű turistautat, egy órás kényelmes sétával a Káldról az erdőbe vezető Avas úton csatlakoztam vissza a Kéktúra útvonalába. Ezek után nem maradt más, mint lényegében besétálni Káldra. A település határában ideiglenesen magam mögött hagytam az erdőt, Káldon pedig az általános iskolánál nyílt lehetőségem pecsételni.


A mai túra útvonala:

   Gérce-
   Rózsáskerti erdészház-
  Farkas- erdő (Böröndy Lajos emlékoszlop)-
   Hidegkúti erdészház-
 Scherg Lőrinc kilátó-
  Avas út-
   Káld


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése