2016. június 4., szombat

Országos Kéktúra (16-os számú, OKT-161-162): Dobogókő- Pilisszentlászló

Lassan 3 hónapja már annak, hogy utoljára az Országos Kéktúra ösvényét koptattam, így itt volt az ideje, hogy onnan folytassam ahol korábban abbahagytam. Mivel feltételeztem, hogy 3 hónap elég ahhoz, hogy kiessek a "ritmusból", ezért nem mentem vissza a Vértesbe, hanem a túrám másik végéhez csatlakoztam, így Dobogókőre mentem. Az idő napok óta zivataros, melyet figyelembe kellett vennem az útvonal tervezésekkor. Eredetileg Visegrádig terveztem menni, de aztán belegondoltam abba, hogy annyira nem jó ötlet ha 3 hónap után, rögtön egy 23 kilométeres túrával kezdek. A délutánra ígért zivataros időről nem is beszélve.

A 16-os számú túra Dobogókőről indult
Nagyjából ugyanolyan minőségű és szélességű turistaútra számítottam, mint Pilisszentkereszttől felfelé. Ez nagyjából a Kerek-bükkig meg is volt, onnantól viszont az út egy harmadrangú ösvénnyé silányodott, melyen egyre nehezebbé vált a közlekedés. Egy erdei aszfaltút keresztezése után az ösvény erős ereszkedésbe kezdett, melyen nagyon óvatosan kellett közlekedni a kiálló nedves, csúszós kövek miatt. 

"Fotómegállás" a Bükkös-patak felé
Ez a szakasz korábban le volt zárva, most azonban szerencsém volt és az eredeti útvonalszakaszon sétálhattam végig. Viszonylag hamar leértem a Bükkös-patakig, ahol már kellően széles volt az út bár sok helyen állt rajta a víz. A Kőris-rétnél első ízben keltem át a Bükkös-patakon. Itt még szerencsém volt, megúsztam, hogy komolyabb kaszkadőri mutatványokat kelljen bemutatnom. A patakozást követően hamarosan elértem a gyönyörű Sikárosi-rétet, ahol több fotót is készítettem.

Mikor kiértem az erdőből, ez a látvány fogadott
Sikárosi-rét vadászlessel
Egy utolsó visszatekintés
Pecsételés után :)
A Sikárosi-réten kapott el a túra során az egyetlen, jelentősnek nem mondható helyi zápor. Itt került sor Dobogókő után az első pecsételésre is. A rétet elhagyva az ösvény ereszkedésbe kezd, egészen a Bükkös-patak medréig. Az igazi "ugrabugra" itt kezdődött számomra, talán 4-szer, 5-ször is át kellett bűvészkednem magam a patak másik partjára. 

Az ereszkedés kezdete a Bükkös-patak medrébe (Lenkó emlékmű)
Miután ezen túl voltam, kereszteztem egy autóutat, majd szép lassan megindult az ösvény felfelé egészen Pilisszentlászlóig. Talán ez a szakasz volt a legjárhatatlanabb az elmúlt napok csapadékos időjárásának köszönhetően, gyakorlatilag le kellett térnem róla és csak 30-40 méter után tudtam visszamenni rá. Pilisszentlászlón újra bedörrent az ég, azonban az eső elmaradt, így ezt most megúsztam. A Kis Rigó vendéglőnél pecsételtem, majd besétáltam a település főterére, ahol felszálltam a Szentendrére tartó buszra.

Pilisszentlászó kis kápolnája


A mai túra útvonala:

         Dobogókő (Báró Eötvös Loránd Menedékház)-
  Öreg-vágás-
    Sikárosi-rét, erdészház-
  Lenkó-emlékmű-
  Bükkös-patak-
   Öreg-nyílás-völgy-
     Pilisszentlászló



Frissítés: 2016.07.24

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése