2016. június 11., szombat

Kéktúra helyett- a Zugligeti út 64. és a Széchenyi emlékkilátó

A múltkori Kéktúra szakaszt sikerült gyakorlatilag komolyabb elázás nélkül teljesítenem, most szombaton azonban nem voltak egyértelmű előrejelzések a délutáni zivatarláncok érkezését illetően. Nem szerettem volna rommá ázni Pilisben, ezért úgy döntöttem, hogy csúsztatok és a mai nap első felében inkább két olyan helyet látogatok meg, amelyeket még soha nem kaptam lencsevégre. 
Elsőként a Zugligetben található egykori villamosvégállomást, a Zugligeti út 64 szám felé vettem az utamat. 
A villamosközlekedés itt 1977 január 17-én szűnt meg, azóta épület az enyészeté lett. 

Jelenleg így néz ki az épület
Ez fogalmam sincs, hogy mi lehetett...
Az épületbe gyakorlatilag minden gond nélkül be lehet jutni, bár a bedeszkázott/ befalazott ablakokból és ajtókból arra lehet következtetni, hogy lezárására több kísérlet is történt. Egyes jelekből azonban úgy tűnt, hogy a hajléktalanok aktívan lakják
Ettől függetlenül pár kép erejéig csak bekukkantottam...


Ez a macskaköves járda talán a peron lehetett egykoron
Megállótábla oszlop maradvány?
Talán az épület előtti közvilágítási lámpák függhettek rajta
Az épület jelenlegi állapotában is gyönyörű, bár sok helyen hullik a vakolat, ázik és a terasz alá van dúcolva.  Többször próbálták eladni, az utolsó tervekben pedig egy közösségi tér létrehozása szerepelt, az épületet pedig visszaalakítanák eredeti állapotára, ami az épületi közepén található oda nem illő szolgálati lakások elbontásával járna. Terveznek még egy állandó kiállítást is. Azonban az idő az enyészetnek dolgozik, így ha hamarosan nem történik valami, már nem nagyon lesz mit megmenteni...
Másodikként a Széchenyi-hegyen álló Széchenyi emlékkilátót vettem célba. Az építmény korábban gloriettként funkcionált a Városligetben, egészen 1897-ig. Ekkor került a jelenlegi helyére, kilátóként továbbhasznosítva azt. 

A kilátó a Rege út felől
Kilátás az építményből. Kár azért a néhány fenyőfáért, amelyek nagyrészt eltakarják a panorámát
Széchenyi emlékpad
A kilátó a Melinda út felől...
A kilátó fotózására már nem sok időm maradt, mert kezdett erősen beborulni az ég. Nagyjából délután 3 körül megjelentek az első villámok is, így hazafelé vettem az utamat...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése