2022. október 16., vasárnap

Séta a Prédikálószékre

 Eddig igazán nem panaszkodhattam az elmúlt hetekre, mert az időjárás lehetőséget biztosított eddig két KDP-re, most pedig egy családi kirándulásra a Prédikálószékre. Az ötlet nagyrészt édesapámtól származott- tekintettel Ferikére. Eleinte a Rám- szakadék is belekerült volna az útvonaltervbe, de ezt a szép és naiv ötletet gyorsan megvétóztam, miután közöltem, hogy nincs az a kényszerítő erő, amiért én Dobogókőről a Rám- szakadék érintésével felsétáljak a Prédikálószékre és onnan vissza Dobogókőre. Némi túlzással élve ez felért volna egy naszályi Kéktúrával. Hála, aput ezúttal sem volt nehéz lebeszélni és inkább egy könnyedebb kirándulásra rávenni, főleg Ferike sebességét alapul véve. 

Dobogókőre érve az egykori Hotel Nimród épülettorzója előtt álltunk meg, amit kedvem lett volna rögtön leurbexelni- bár már nem nagyon lett volna mit...

Édesapámat sose kellett félteni a vadcsapások, járatlan utak és az "ésszerű rövidítések" tekintetében- korábban több esetben is előfordult, hogy a kellemes családi kirándulások egy túlélő túrává változtak át, melyekre még Bear Grylls is elégedetten csettintett volna. 
A mostani nehézséget mindössze a dobogókői sípálya jelentette, amin le kellett sétálni és majd később ugyanitt fel. Lefelé tartva nem is tudtam, hogy melyik irány a rosszabb, a lefelé menet elém táruló hatalmas tér, ami amúgy gyönyörű panorámával párosult de egyben a tériszonnyal is, vagy ami majd felfelé vár rám.

A dobogókői sípálya lentről

Amíg ezen filozofáltam lényegében már le is értünk a sípálya aljára, melyet egy nemrégiben újra aszfaltozott erdészeti út határolt. Az 5 éves kisfiam minden további nélkül vette a szintkülönbségeket, csak én óvatoskodtam hátul a túrabotjaimmal. 
Ja igen! Megtanultam, hogy a családi kirándulásokra is erősen ajánlott a túrabot, ki tudja, hogy aztán merre visz az út... :D

Útban a Prédikálószék felé

Az aszfalt úton való talpalás viszont az én asztalom, örültem is, hogy végre nem a lábam elé kell figyelni állandóan, hanem élvezhettem valamit az őszi erdő nyújtotta látványból. Az aszfalt útról később egy jelzetlen, de jól járható földútra tértünk le. A viszonylag gyengén emelkedő útról aztán a Piros Háromszög jelzésű turistaútra tértünk rá és ezzel elköszönhettünk egy ideig a békés kirándulástól. Ugyanis annyian voltak, mintha a Gellért- hegyre mentünk volna, és a Prédikálószékhez közeledve ez csak fokozódott. Mindenesetre Ferikét lelkesítette a tudat, hogy egy újabb kilátót láthat.

A már ismert kilátás a Prédikálószékről a Dunakanyar és egyben a Szent Mihály- hegy felé

Hasonlóan remek a kilátás a Vadálló- kövek felől
 
Való igaz, a kilátóból brutális panoráma nyílt a Dunakanyarra és a Szent- Mihály hegyre! 
A nézelődést követően még elsétáltunk a szomszédos Vadálló- kövekhez. A sziklás, panorámás hely itt is gyönyörű volt, de nem éreztem már annyira stabilnak magam, mint a Prédikálószéknél. Apu és Évi viszont elmentek egy rövid szakaszon "hegyet mászni". Ferike is szeretett volna menni, de ezt természetesen még megtiltottuk neki. Visszafelé aztán a gyerekek már kevésbé voltak energikusak és a motivációs erő is fogytán volt, ezért egy rövid szakaszon apuval felválta vittük Ferikét a nyakunkban. Röviddel a sípálya előtt azonban Ferike hirtelen lecövekelt és közölte, hogy Ö bizony nem megy tovább! A kirándulásaink során most először fordult elő az, hogy a gyermek besztrájkolt, ezért az első percben tanácstalanul álltunk felette. Végül némi motivációs szöveg kíséretben sikerült a gyermeket újra "beröffenteni" és nekifeszülni az előttünk álló sípályának- ezúttal felfelé. A korábbi félelmeim sajnos beigazolódtak, mert rettenetesen nehezen és lassan haladtam felfelé, mindez pedig pár száz métert követően ki is merített. Ekkorra Ferike már csak egy kis kék pont volt előttem a távolban, aki minden probléma nélkül teljesítette visszafelé is meredeken emelkedő sípályát. 

Felfelé a sípályán- visszatekintés a Dunakanyarra

Én utolsóként értem célba, de tán nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy Ferike ezen a napon kisebb segítséggel ugyan, de közel 12 kilométert tett meg különösebb probléma nélkül. Úgy gondolom ez hatalmas teljesítmény egy 5 éves gyermektől, amiért Évivel nagyon büszkék voltunk és vagyunk rá! Összességében egy remek családi kirándulás volt a mai, legközelebb remélhetőleg ismétlünk!


A mai túra útvonala:

    Dobogókő (Hotel Nimród)-
Gyertyános-
 Király- kúti- nyereg-
 Keserű- hegy-
 Prédikálószék, Vadálló- kövek-
 Keserű- hegy-
 Király- kúti- nyereg-
Gyertyános-
    Dobogókő (Hotel Nimród)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése