2022. március 13., vasárnap

Országos Kéktúra- OKT70 (6-os számú, OKT-062-061): Szentbékkálla- Badacsonytördemic /2. nap

A második nap:

Reggel arra ébredtem, hogy fájt mindenem és úgy éreztem magamat, mint aki két órát sem aludt. Tegnap este elfogyasztottuk a rakott krumplit és a palacsintából is jóval kevesebb maradt, ezért abba hitbe ringattam magam, hogy a második napon némileg könnyebb lesz a táskám- nem így lett...
Ugyanis a helyi kisboltban -ami szerencsénkre egyébként nyitva volt- túl jól sikerült a vásárlás, így érzésre nemhogy könnyebb, hanem némileg még nehezebb is lett a tegnapi súlyánál. A vásárlást és a kávézást követően az eredeti elképzelésekhez képest, jelentős késéssel indultunk a következő célpont, Badacsonytördemic felé. Szentbékkállán egy kis kitérőt tett a Kék a Velétei palotarom felé, majd a települést elhagyva, útba ejtette a szentbékkállai kőtengert.

Szentbékkálla

A Velétei palotarom: nevének eredete máig nem tisztázott

A szentbékkállai kőtenger a Káli- medence egyik legnépszerűbb kirándulóhelye...

...utunk ezen geológiai képződményen vezetett keresztül

Útban a Hajagos- hegy (a képen jobbra), avagy a Láz- tető felé, a távolban a Gulács és a Badacsony

Elvadult erdő a Láz- tető (Hajagos- hegy) oldalában. A szerteszét heverő vasúti betonaljak a hegytetőn található elhagyott kőfejtő utolsó hírmondói...

Tegnaphoz képest érezhetően melegebb volt, ami abból is látszott, hogy már a Láz- tető előtt meg kellett, hogy álljunk- elsősorban miattam. Kis pihenő és némi élelem elfogyasztását követően indultunk tovább, a Láz- tetőt megkerülve a Csobánc felé. Igazi trágya szakasz következett: a szűk ösvény először emelkedésnek indult, majd dzsindzsás, kidőlt- bedőlt, elvadult fákkal tarkított erdőbe vezetett utunk a Láz- tető oldalában, többé- kevésbé szintezve. Évi és Tomi segítségével ugyan sikerült átjutnom a hegy Csobánc felőli oldalára, de a kialvatlanságom okán még inkább kimerülve és további késést összeszedve. A Láz- tetőt elhagyva kényelmes, de rövid séta következett, amolyan felkészítő a Csobáncra. Kereszteztük a Diszelt Káptalantótival összekötő utat, majd megindult a kaptató a viszonylag jó minőségű, széles turistaúton. A nehéz táska és az egyre melegebb idő mind inkább hátráltatott, ezért sokszor meg kellett állni ami a csapat sebességét lassította. A hegytetőhöz közeledve egyre szebb panorámában volt része annak, aki ezen az oldalon közelítette meg a hegytetőn álló várat. Az utolsó szakaszokon a kavicsos út érthetetlen módon vasúti betonaljakkal lett "burkolva", ami nemhogy segítette volna az előre haladásom, hanem inkább tovább lassította azt. A betonaljakat elhagyva köves szakasz következett, mely talán egy fokkal jobb volt mint a betonaljak, de túlságosan ez sem segített a sebességemen. Évi persze hősiesen próbálta tartani bennem a lelket, miközben én megesküdtem magamban, hogyha fizetnek érte, akkor sem fogok ide többet visszatérni és gondolkodás nélkül azokhoz a hegyekhez soroltam a Csobáncot, amely negatív értelemben vált emlékezetessé számomra.

A csobánci vár felé

A hegytetőn...
A pecsételést követően nem sok kedvem, energiám maradt a fotózásra, így vár körbejárása is elmaradt

Valahol azért csak megéri felmászni a Csobáncra, mert a hegytetőről ilyen kilátás nyílik a környező hegyekre

A tetőre érve gyors pecsételés és pihenő következett. Egy- két kép a várról, illetve a lenyűgöző panorámáról és már indultunk is lefelé a hegyről a Badacsony irányába. Nos ahogy felfelé, úgy a lejutásban sem volt sok köszönet. A hegyoldalban szűk és egyre meredekebb ösvényen vitt a jelzés, amely a kisebb kavicsok miatt folyamatosan csúszott. Tomi megpróbált mindenhogy segíteni, Évi pedig -ahol erre lehetőség nyílt- igyekezett biztonságosabb kerülőutakat találni. Az ösvény végül egy földútra terelt minket a hegy aljában, ezen folytattuk az utunkat. A földutat elhagyva országúti gyaloglás következett aminek én határozottan örültem, mivel általános esetben semmilyen lassító körülménnyel nem kell ilyenkor számolnom, sőt a korábbi túráimon is az ilyen jellegű szakaszokon szoktam visszahozni valamit abból az időből, amit valamilyen okból elvesztek. Persze a többiek nem osztoztak ebben az örömben, Évinek és Tominak is a hegyvidék a tuti. Az út Káptalantóti településre vezetett, ahol tartottunk egy kis uzsonna szünetet és rövid pihenő, majd pecsételést követően indultunk tovább Badacsonytördemic felé.

Ezzel sem tegnap álltak ki utoljára...

További, nagyjából két kilométeres országúti séta várt ránk a 7344-es út mentén, majd a jelzés egy jobb töréssel bevitt minket az erdőbe. A Kék itt a 393 méter magas Gulácsra vitt, azonban a csúcsra csak a Kék Háromszög jelzésen lehetett feljutni. Időközben ránk sötétedett, ezért már az elemlámpa fényénél kellett a Láz- tetőhöz hasonló, de annál azért lényegesen könnyebb terepen végig sétálnunk. A Gulácsot elhagyva már sehol sem álltunk meg nézelődni, sok értelme már úgysem lett volna a sötétben. A Badacsony érintésével Badacsonytördemicre végül este 9, fél 10 körül értünk. A nehezen leírható fáradtság mellett valahol örültem, hogy a három napos túra legnehezebb szakaszán már túl vagyunk és elérhető közelségbe került a végcél, Lesenceistvánd.