2021. november 27., szombat

Országos Kéktúra (3-as számú, OKT-035-036): Gyöngyösi csárda- Keszthely

Mivel a mai napra záporos idővel kellett számolnom, gondoltam egy nagyot és a legközelebbi aszfaltos túrára esett a választásom, ami a Gyöngyösi csárda és a Keszthely közötti szakaszt jelentette.
A Gyöngyösi csárda bár Rezihez jóval közelebb van, közigazgatásilag Cserszegtomajhoz tartozik. Túrámat innen indítottam a szokásos pecsételéssel. 
A forgalmas 7331-es út melletti első kilométer nem volt valami kellemes, de ennek egy határozott balos hajtűkanyar vetett véget és a jelzés egy jól járható, murvás útra vitt. 

Ezen az úton folytatódott a túra körülbelül két kilométeren keresztül. Ezt követően az út jellege megváltozott, a jól járható murvás útból földút, majd keréknyom lett. Jobbra térve dzsindzsás területre értem, mely mellett az út is erőteljes emelkedésbe kezdett. A kaptató vége már az erdőbe vitt. A jelzéseket követve először balra, majd 500 méter megtétele után ismét balra kellett fordulni. Még szinte bele se jöttem az erdőjárásba, amikor rendezett telkek sora kezdett feltűnni az út szélén. 
A földútból aszfaltút lett, ami már azt jelezte, hogy elértem Hévíz határát. A hosszú Dombföld utcán végighaladva elsőként az egregyi Árpád- kori Szent Magdolna templom késztetett megállásra.

A Szent Magdolna templom Hévíz határában



A Szentlélek templom, Hévíz legnagyobb befogadóképességű temploma

Ekkor azonban már eleredt az eső, de tekintve, hogy a túra útvonalának nagy része innentől már burkolt úton haladt, kevésbé hátráltatott a haladásban. A Szent Magdolna templomot követően kihalt vendéglátó egységek sora következett, majd ezt a kertvárosias lakövezet követte. A jelzések végigvezettek a forgalmas Széchenyi utcán, majd a Hévízi fürdő híres bejáratánál kereshettem a pecsétet. 

A fürdő Deák Ferenc téri bejárata



Gyaloglás a tó mellett

Szerencsémre ekkor csendesedett, illetve állt el az eső, így kevésbé kellett tartanom attól, hogy a füzetem esetleg elázik. Tekintve, hogy az OKT táblára felfüggesztett pecsételő minden része vizes volt, egy kisebbfajta művészet volt tisztességes lenyomatot szerezni, amivel azért szépen elment az idő. De nem csak a pecsételéssel, hanem a város fotózásával is repkedtek a percek, ugyanakkor ennyi látványosság mellett vétek lett volna csak úgy elsétálni. 

A Hévízt Keszthellyel összekötő bicikliút

A Kéktúra megkerülte a tavat, majd a Hévízt Keszthellyel összekötő bicikliútra vitt. Hosszú, egyenes, monoton gyaloglás következett. Keszthely határában ismét elkapott az eső, mely ezúttal rövidebb életűnek bizonyult az előbbinél. A 71-es úton átkelve, az idő szűke miatt erőltetett menetben értem a keszthelyi Festetics kastélyhoz, hogy ott több időm legyen fotózni, pihenni. A kastélynál azonban többen megtaláltak azzal a szándékkal, hogy örökítsem meg őket az épülettel. Alapesetben szívesen teszek eleget az ilyen kéréseknek, de nem akkor, amikor a vonat indulása előtt vagyok egy órával és saját képem még nincs az épületről. Miután mindenkit elhajtottam az elkészült képekkel és a sajátomat is megfelelőnek tartottam, a következő megállás a tervek szerint immár a keszthelyi vasútállomás volt. 

A híres Festetics- kastély. Mire ideértem már kisütött a nap, így "szerencsémre"  ellenfényben fotózhattam a város egyik legnagyobb turisztikai látványosságát...

A jelzés a továbbiakban a Vajda János Gimnázium érintésével a Helikon parkon át vezetett, ahol szintén rengeteg időt el lehetett volna tölteni, ha épp olyan a közlekedés, hogy erre lehetőség nyílik. De nem nyílt, olyannyira nem, hogy a vonatindulás előtt 7 perccel értem a vasútállomásra és a szükséges teendők után 3 perccel az indulást megelőzően szálltam fel a vonatra...



A Vajda János Gimnázium épülete, a Helikon park közelében

Visszatekintve többszörösen is jól döntöttem akkor, amikor az időjárást figyelembe véve, a 3-as számú túra 35-ös és 36-os szakaszát választottam úti célul. Egyrészt mert Hévíz és Keszthely környéke csodálatos, teli látványossággal, amihez egy Kéktúrás bejárás édeskevés. Ez megint csak az a része az országnak, ahová mindenképp érdemes visszatérni, szigorúan több napra. Másrészt azzal, hogy egy aszfaltos túrát választottam, nem kellett a dagonyával és sárral küzdeni és attól tartani, hogy leparancsolnak a buszról, esetlegesen a vonatról.
 
A 3-as számú túra Gyöngyösi csárda és Keszthely közötti szakaszával megkezdődött a Balaton felvidék bejárása az Országos Kéktúra útvonalán.


A mai túra útvonala:

   Gyöngyösi csárda-
   Egregy- Pityókás- 
   Hévízi- fürdő-
  Keszthely, vadaskert-
  Keszthely, Festetics- kastély-
   Keszthely, vasútállomás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése