2015. október 30., péntek

Budai hegyvidék: a Nagykovácsi- Budakeszi túra

Első komolyabb túrámat, a közeli Budai hegyekbe terveztem. A célom az volt, hogy Nagykovácsiból egészen Budakesziig kiránduljak. Semmi komolyabb látnivalóval nem számoltam, legalábbis úgy gondoltam. Kezdetben a piros keresztes turistaúton haladtam enyhe emelkedésben, egészen a Kecske hátig. Onnan a piros jelzésű turistaútra tértem rá. A táj meglehetősen szép volt, ezúttal viszont inkább az erdő őszi színei ejtettek rabul.

A piros jelzésű út, a Kecske- háttól, a piros háromszög jelzésű útig vitt
A piros jelzésű turistaútról, ráfordultam a piros háromszög jelzésűre. Ekkor jutott eszembe az a kilátó, amelyet még nyáron, a Nagy Hárs- hegyi kilátóból (Kaán Károly) pillantottam meg. Miután meggyőződtem arról, hogy az épület valóban a környéken van, kis kitérőt tettem. 

A pátyi Csergezán Pál kilátó
A kilátás csodálatos volt a környező városokra és hegyekre. Bő fél órát töltöttem itt nézelődéssel és fotózással, mielőtt tovább indultam volna. Miután visszatértem a piros háromszög jelzésű útra, az enyhe ereszkedésbe kezdett. Sietnem kellett, mert nem szerettem volna, ha teljesen rám sötétedne, bár volt elemlámpám. Lefelé haladva lélegzetelállító panorámában volt részem, kiegészítve a naplementével.

A piros háromszög jelzésű turistaút csodálatos helyekre kalauzolt 
Kilátás a Budai hegyekre
Mire leértem a Pátyra vezető főút mellé, már erősen sötétedett. Nem szerettem volna sötétben a főút mellett sétálni, ezért az úttal körülbelül 100 méterre párhuzamosan vezető Mária zarándokutat választottam. Ekkora már eldöntöttem, hogy nem gyalogolok el Budakesziig, hanem a várostól körülbelül 1 kilométerre lévő Budakeszi erdészet nevű buszmegállóig sétálok csak. Maga a zarándokút ezen szakasza nem túl izgalmas. Útközben azonban összefutottunk egy vadásszal, amelynek látványa igencsak megdobta az adrenalin szintemet. Mivel ekkora már gyakorlatilag besötétedett és préda sem szerettem volna lenni a sötétségben, lámpát gyújtottam. A sötétben szemből, egy kutyának látszó állat körvonalai kezdtek kirajzolódni. Csak közelebb érve láttam, hogy a kutyának hitt állat valójában egy róka. Ez volt az első alkalom, hogy a Budai hegyekben, egy madárnál nagyobb élőlénnyel hozott össze a sors. Csak remélni tudom, hogy nem ö volt a vadász célpontja...
A Mária út gyakorlatilag a megállóhoz vezetett engem, ahol már nem kellett sokat várni a Páty felől érkező Volánbuszra, ami a Széll Kálmán térig vitt. Bár egy szimpla kirándulásnak indult, úgy éreztem, sokkal több volt ennél...

Frissítve: 2016.01.08

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése